tiistai 20. maaliskuuta 2007

Varattu linja

Talossamme oli jo pitkään asunut venäläinen asiakas. Kolleegan ollessa iltavuorossa soi puhelin.
Linja rahisi kuin julmettu ja ääni toisti selvästi muistilapusta lukien „yksi kolme kaksi“ eli tämän venäläisen huoneennumero.

Kolleegani näki että huoneen linja on varattu ja yritti selittää sitä puhelinäänelle.

- Linja on varattu. Va-rat-tu!
- Yksi kolme kaksi!
- Occupied.. buzy, line is buzy!
- Yksi kolme kaksi!

Kuumeista miettimistä millä saada toinen tajuamaan. Kunnes kolleegani keksi seuraavan keinon:

- tuut-tuut-tuut-tuut!
- (naurua) aah!

Perille meni.

3 kommenttia:

Heldesk kirjoitti...

Asiakaspalvelun onnea, välillä saa käyttää todella mielikuvitusta ennen kuin keksii miten saa asiakkaat ymmärtämään. Varsinkin jos on ulkomaalaisista kyse, jotka eivät Suomea / englantia ymmärrä :-)

Ah, tätä palvelualan autuutta :)

Ti:a kirjoitti...

se on kuin vitsi :D

muistin lukeneeni joskus vitsin asiakaspalvelijalle tulleesta puhelusta, missä itallialaianen sanoi nopeasti : tu tii tu tuu tuu tuu
asiakaspalvelija tottakaki ajatteli, että joku tekee pilaa, kunnes selvisi, että pyydettiin kaksi teetä huoneseen 222.

Anne kirjoitti...

Oih, entisenä respana jään mielenkiinnolla odottamaan jatkoa tälle blogille!!!